wtorek, 12 czerwca 2018

U podnóża Annapurny, czyli dotarliśmy do Pokhary

Miasto Pokhara to dobry punkt wypadowy w masyw Annapurny. W sumie spaliśmy tam aż 4 noce:  dwie przed trekiem i dwie po.  Odległość pomiędzy Katmandu a Pokharą to tylko, albo aż 200 km. Przejechanie bowiem tych 200 km  zajmuje aż 6 - 7 godzin.  Najgorszy był wyjazd z Katmandu. Korki,  kurz i  remonty drogi. Na niektórych odcinkach przejazd normalnym osobowym samochodem chyba jest niemożliwy. Musieliśmy się jeszcze wykłócać z kierowcą jeepa o A/C. Kierowca  chciał  za włączenie klimy  $20 extra. W końcu jakoś go przekonaliśmy, że za pieniądze które zapłaciliśmy za ten przejazd klima powinna chodzić cały czas.

Późnym popołudniem dotarliśmy do Pokhary. Tam już było o wiele luźniej. Nasz hotel Kotee położony był w samym turystycznym centrum. Trochę krzykliwa była ta okolica - w klubie na dole do późnych godzin nocnych grano na żywo głośną muzykę. Plusem był taras z widokiem na jezioro, a rano pojawiły się nawet przez moment góry w regionie masywu Annapurny.

Jeszcze tego samego dnia po przybyciu do Pokhary nawiązaliśmy kontakt z agencją, która podjęła się zorganizować naszą wycieczkę do Annpurna Base Camp. Wybór padł na Ethical Trekking, która znajdowała się tuż obok naszego hotelu.  Następny dzień upłynął nam na dogadaniu szczegółów wyprawy i pakowaniu się. Szykowaliśmy się na trekking do Annpurna Base Camp.

Widok z tarasu hotelowego na jezioro Phewa

Ciągle się kłębiło i zbierało na deszcz

Zwiedzamy okolice naszego hotelu

Okolica naszego hotelu. Tu się  skupia życie turystyczne w Pokharze.

Agencja Ethical Trekking, która podjęła się zorganizować naszą wyprawę do ABC

Człowiek spotkany na ulicy

W ciągu dnia robiło się wręcz upalnie

Shanti Stupa na szczycie grzbietu ponad jeziorem Phewa

Sniadanie w Kotee Hotel

W oczekiwaniu na widoki

...a gdzie te góry

Przez mgły i chmury wyłania się szczyt Machapuchare

Panorama Pokhary. Pokhara to całkiem spore miasto - największe w Nepalu pod względem zajmowanej powierzchni. W mieście buduje się obecnie nowe międzynarodowe lotnisko.