sobota, 9 czerwca 2018

Doha, czyli zanurzamy się na chwilę w świat orientu

Zanim dotarliśmy do Nepalu czekała nas chwila przerwy w Katarze. Mieliśmy na tyle długą przerwę między lotami, by móc udać się na krótką wycieczkę do położonej nad Zatoką Perską stolicy tego państwa Doha.

Promenada Doha Cornische i widok na biznesową dzielnicę wieżowców West Bay
Coś tam od czasu do czasu słyszeliśmy o Doha, ale nigdy nie spodziewaliśmy się czegoś takiego. Doha to oszałamiające miasto położone w jednym z najbogatszych państw świata. W 1971 r. odkryto tu największe na świecie złoża gazu ziemnego i od tego czasu miasto wystrzeliło. Na pustyni wyrosły jeden po drugim szklane kolosy, a słowo luksus nabrało tu całkiem nowego znaczenia. Inwestycjom nie ma końca. Na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, które będą rozgrywane w 2022 roku w  Katarze buduje się trzy linie metra i dwanaście stadionów!

Trzygodzinną zorganizowaną wycieczkę po Doha wykupiliśmy na lotnisku. Autobus zatrzymał się w kilku miejscach w mieście. Z całej wycieczki najbardziej nam się podobał stary katarski targ Souq Wagif, gdzie mogliśmy zanurzyć się w świat orientu.

Katara Cultural Village
Katara Blue Mosque
Perła Kataru to ogromna sztuczna wyspa, zajmująca aż 4 mln km kwadratowych. Na wyspie znajdują się przystanie jachtowe, hotele, apartamentowce i restauracje. Dla miłośników motoryzacji jest salon Ferrari, Maserati oraz Royce – Royce.

Salon Ferrari
Salon Royce – Royce.
Jeszcze raz spojrzenie na  biznesową dzielnicę wieżowców West Bay
Nasz autobus z filipińską przewodniczką. Większość mieszkańców Kataru to cudzoziemcy.
Przy przesiadce dłuższej niż 12 godzin w Doha można się ubiegać o darmowy nocleg. O ile tranzyt jest w gestii Qatar Airways i nie wszystkie taryfy kwalifikują się do tej usługi, to  inaczej jest z programem Disover Qatar.

Disover Qatar organizuje nocleg przez wydział zarządzania Qatar Airways, we współpracy z Katarską Agencją Turystyczną. Chodzi tu o promowanie miasta i nie ma tu znaczenia taryfa biletu. Jedynym warunkiem jest 12-godzinna przerwa miedzy lotami.