sobota, 4 lutego 2023

Kopenhaga

W Kopenhadze mieliśmy dłuższy przestój podczas lotu do Paryża, co wykorzystaliśmy na zwiedzanie miasta.

Mała Syrenka w Kopenhadze
Na  jedną noc zarezerwowaliśmy hotel w NyhavnPort Nyhavn to jedna z głównych atrakcji Kopenhagi. Kolorowe domki wokół kanału stały się jednym z symboli Kopenhagi. W kilku z nich pomieszkiwał Jan Christian Andersen. W porcie jest mnóstwo dobrych restauracji z owocami morza.

Port Nyhavn (więcej)
W hotelu 71 Nyhavn
Zanim skończył się dzień udało nam się pójść na mały spacer po Kopenhadze.

Kościół Marmurowy (Frederik's Church)

Amalienborg Palace - W tym pięknym pałacu mieszka rodzina królewska. Codziennie o g. 12 w południe odbywa się tu bardzo spektakularna zmiana warty.
Pomnik konny Fryderyka V Oldenburga stojący w centrum placu Amalienborg,
Amalienborg Palace

Mała Syrenka

Kastellet - świetnie zachowana twierdza zbudowana na planie pięciokąta, ze strażnicami w narożniku. Zbudowano ją w 1664 roku. Z powietrza robi piorunujące wrażenie. Obecnie teren Kastellet to wspaniałe tereny spacerowe..

Kastellet
Jedna z bram Kastellet
Idziemy na miasto

Rosenborg Castle zbudowany w 1624 roku, miał służyć jako letnia rezydencja królów duńskich. Wzniesiono go w stylu tzw. duńskiego renesansu. Zamek ma zachwycające wnętrza, a w podziemiach przechowywane są klejnoty koronne

Rosenborg Castle

Park wokół Rosenborg Castle
The Round Tower, to wieża służyła kiedyś za obserwatorium astronomiczne. Zbudowano ją w 1642 roku. Round Tower nie posiada schodów, na jej szczyt można się dostać spiralną rampą. Ten zamysł miał na celu możliwość wjeżdżanie na wieżę pojazdem konnym.

City Hall

Wracamy do hotelu.  Z pokoju mieliśmy widok na port. Hotel znajdował się na samym końcu Nyhavn.

Następnego dnia rano poszliśmy jeszcze na spacer do w okolice pałacu Christiansborg.