piątek, 14 czerwca 2019

Copacabana, czyli docieramy nad jezioro Titicaca

Po odwiedzeniu kilku agencji w La Paz  okazało się, że najlepszą ofertę na wycieczkę nad jezioro Titicaca ma nasz hotel Rosario, który dodatkowo zaoferował nam noc w swym bliźniaczym hotelu w miejscowości Copacabana. Copacabana to małe miasteczko, oddalone o kilka godzin drogi od La Paz, skąd można ruszyć w rejs po jeziorze Titicaca.

Copacabana nad jeziorem Titicaca ( z prawej strony na ostatnim planie widać fragment wyspy Isla del Sol )
Titicaca jest najwyżej położonym żeglownym jeziorem na świecie i turystyczną perełką Boliwii. Jezioro leży na wysokości 3800 metrów n.p.m., w zagłębieniu płaskowyżu Atiplano pomiędzy szczytami ośnieżonych And. Titicaca ma 190 kilometrów długości, jest szerokie na 80 kilometrów i w porywach ma nawet 280 metrów głębokości. W słoneczne dni intensywny granat tafli wody nieziemsko kontrastuje z błękitem nieba i złotym odcieniem pól uprawnych. Jezioro leży również na terenie Peru, a na jego środku znajduje się kilkanaście naturalnych i sztucznych wysp, z których większość zamieszkana jest przez Indian Uro. Taką wycieczkę zrobiliśmy już wiele lat temu podczas wyjazdu do Peru ( Jezioro Titicaca ).

Nasz hotel Rosario załatwił nam także przejazd z La Paz do Copacabana. Po drodze musieliśmy się przeprawić promem przez fragment jeziora Titicaca, tzn. my popłynęliśmy łodzią, a autobus popłynął oddzielnie na niewielkiej barce.

Przeprawa przez jezioro Titicaca w drodze do Copacabana
Przeprawa przez jezioro Titicaca
Nasz mini autobus płynie w towarzystwie  ciężarówki na małej barce
Przeprawialiśmy się w towarzystwie  miejscowych
Czekamy na autobus
Hotel RosarioLago Titicaca w Copacabana położony był  nad samym brzegiem jeziora.Titicaca  Z okna pokoju roztaczał się imponujący widok na taflę jeziora.

Widok z balkonu pokojowego na  jezioro Titicaca
Pierwszego dnia zanim wyruszyliśmy na wyspę Słońca, mieliśmy trochę czasu, aby pokręcić się po Copacabanie.

Copacabana znana jest w całej Ameryce Południowej jako miejsce kultu Maryjnego. Znajduje się tu Bazylika pod wezwaniem Matki Boskiej Gromnicznej lub jak chcą inni Matki Boskiej z Jeziora. Cudowna figura Matki Boskiej znajduje się w ołtarzu głównym, całym ze złota, zasłonięta na co dzień kurtyną. Twórcą rzeźby przedstawiającej Matkę Jezusa, zwaną Dziewicą z Copacabany w Boliwii, był Indianin Tito Yupanqui. Żył on w latach 1551 - 1608, a swoje dzieło wykonał już po złożeniu ślubów w zakonie augustianów. Matka Boska z Copacabany jest nie tylko patronką Boliwii ale również patronką tych, co mieszkają nad Jeziorem Titicaca, zarówno po stronie boliwijskiej, jak i peruwiańskiej.
Bazylika w Copacabanie
Uliczka prowadząca do bazyliki w Copacabana