Nie ma to jak wpaść na kawę do Moabu w Utah. Co prawda droga dojazdowa była nieco uciążliwa, gdyż wybraliśmy sobie chyba jedną z najbardziej karkołomnych wersji. Z Parku Narodowego Canyonlands (Island in the Sky) zjechaliśmy Shafer Trail na dno doliny rzeki Kolorado i dalej przejechaliśmy się bardzo wyboistą drogą o nazwie Potash.
|
Serpentyny Shafer Trail |
|
Widok na Shafer Trail w okolicy Visitor Center w Canyonlands NP |
|
Zaczynamy Shafer Trail. Tym razem mieliśmy samochód typu SUV AWD i byliśmy o odpowiedniej porze. Jedziemy do Moab i do przejechania mamy w sumie 72 km
|
|
Początek Shafer Trail to długi trawers kanionu zanim dotrze się do serii serpentyn |
|
Na zjeździe Shafer Trail |
|
Zaczynamy jazdę Potash Road |
Po drodze był też mały postój w miejscu o nazwie Thelma and Louise Point. To słynny meander rzeki Kolorado - miejsce gdzie bohaterki filmu Thelma and Louise zakończyły swoją podróż. To tu właśnie nakręcono słynną finałową scenę tego filmu ze skokiem samochodem do kanionu.
|
Thelma and Louise Point - widok na rzekę Colorado |
|
Thelma and Louise Point |
|
Thelma and Louise Point. |
|
Pyramid Butte |
|
Docieramy do końca drogi Potash Road |
|
Czeka nas jeszcze przejazd przez tereny kopalni potasu ( Potash Mine ) |
Na koniec złapaliśmy równie malowniczą drogę 279 biegnącą wzdłuż rzeki Kolorado i tak dotarliśmy do
Moabu. Przejechaliśmy w sumie 72 km, z czego ok. 30 km po nieutwardzonych drogach.
Przed zjazdem Shafer Trail warto podjechać do Visitor Center i upewnić się, że trasa jest przejezdna (albo sprawdzić to na stronie internetowej parku). Kilka tygodni przed naszą wyprawą leżał tam jeszcze miejscami śnieg. Ogólnie zalecany jest samochód typu SUV 4x4 albo AWD. Nasz SUV z wypożyczalni był typu AWD, miał normalne opony i nawet nie miał zapasowej opony tylko jakiś zestaw do naprawy. Na wszelki wypadek mieliśmy własny kompresor i zestaw z Walmartu do naprawy opony (załatania małej dziury). Sam Shafer Trail tak naprawdę można nawet przejechać samochodem osobowym, ale Potash Road wymaga już samochodu z wyższym zawieszeniem.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz