niedziela, 25 lipca 2021

Alpine Lakes Wilderness - Colchuck Lake

Otarliśmy się w końcu o legendarne Enchantments  w stanie Washington. Enchantments ( Alpine Lakes Wilderness) przypomina bardzo alpejski krajobraz z niebieskimi jeziorami z surowymi górami w tle. W głąb Enchantments prowadzą długie szlaki, które wymagają niestety pozwolenia na nocleg. By móc je dostać trzeba mieć szczęście w loterii. Enchantments to jedno z tych miejsc w USA, do których nie można tak po prostu ‘wejść’. Inne podobne miejsca to Half Dome w parku Yosemite i formacja The Wave w Utah.

Jezioro Colchuck
Nie mieliśmy pozwolenia na Enchantments i nawet nie byliśmy przygotowani na dłuższe wypady w góry. Zamiast Enchantments zrobiliśmy jednodniową wycieczkę do jeziora Colchuck, co okazało się być dobrym rozwiązaniem. Jezioro Colchuck to właściwie pierwszy przystanek na szlaku do Enchantments, które zaczynają się zaraz po drugiej stronie przełęczy Asgard górującej nad jeziorem. Nie była to łatwa wycieczka: 14 km tam i z powrotem z ostrym 700 metrowym podejściem. Do początku szlaku prowadzi dość długa, 4 milowa nieutwardzana droga, kończąca się sporym parkingiem. Parking niestety był zapełniony, więc zaparkowaliśmy wzdłuż drogi kilkaset metrów wcześniej. Parking jest płatny, ale można posłużyć się kartą wstępu do Parków Narodowych (America the Beautiful).

Okolica jeziora Colchuck i przłęczy Asgard
W ten upalny dzień sporo było amatorów kąpieli w jeziorze
Nad jeziorem Colchuck
Trasa do Colchuck Lake nie jest specjalnie widokowa, ale czasami pojawiają się jakieś widoki.

Na szlaku do Colchuck Lake
Z parkingu startuje się najpierw szlakiem do jeziora Stuart
Mapka szlaku do jeziora Colchuck
Z parkingu wyruszamy początkowo szlakiem wiodącym do jeziora Stuart i podążamy wzdłuż Mountaineer Creek, stopniowo wspinając się przez las. Szlak przecina potok na 1,5 mili na moście z bali i dalej zaczyna się strome podejście. Na 2,2 mili skręcamy w lewo na skrzyżowaniu z trasą do jeziora Colchuck. Szlak ponownie przecina Mountaineer Creek, a następnie wspina się stromo, często po skalistym terenie. Po pokonaniu 330 metrów od podstawy doliny docieramy do jeziora Colchuck. Idąc wzdłuż jeziora, mamy wspaniałe widoki na szczyt Dragontail i szczyt Colchuck na południowym krańcu jeziora. Można także kontynuować wędrówkę na przełęcz Aasgard, która jest początkiem Enchantments Basin.