piątek, 30 lipca 2021

Mt. Baker-Snoqualmie NF - Chain Lakes

Chain Lakes to jeden z ładniejszych szlaków w North Cascades. Widoki na Mount Shuksan i Mount Baker potrafią powalić tu na kolana. Szlak przechodzi przez dwie przełęcze, a po drodze oczywiście  mijamy kilka alpejskich jezior z największym Iceberg. Wędrówkę zaczęliśmy w okolicy Heather Meadows Visitor Center, gdzie też zaparkowaliśmy samochód. Drogą można dojechać dalej do Artist Point, ale ten odcinek był zamknięty z powodu remontu. W sumie był to dobry punkt startowy, gdyż tam też wróciliśmy po zrobieniu pętli. Po licznych konsultacjach szlak Chain Lakes obeszliśmy odwrotnie do ruchu wskazówek zegara.

Widok na jezioro Iceberg i Mount Baker na szlaku Chain Lakes
Okolice Mount Baker otrzymują rocznie rekordowe ilości śniegu, który potrafi tu zalegać nawet do połowy lipca. Ostatnim razem byliśmy tu za wcześnie i Chain Lakes był jeszcze zamknięty (więcej). Tym razem szlak był już otwarty, a pozostały jeszcze śnieg używaliśmy do schłodzenia się, gdyż tego dnia było bardzo upalnie. Szlak ma długość ok. 10 km i w sumie ze względu na te dwie przełęcze do przejścia można go zaliczyć do w miarę trudnych.

Widok Mount Shuksan. Droga do Artist Point była zamknięta, więc musieliśmy podejść ten odcinek
Start szlaku Chain Lakes przy parking w okolicy Artis Point
Mount Baker
Widok na Mount Shuksan

Z tyłu Mount Shuksan, a z przodu Mount Baker

W drodze na pierwszą przełęcz na grzbiecie Ptarmigan

Na grzbiecie Ptarmigan

Bogley Lake
Dolne jezioro Bogley
Wracamy do Heather Meadows Visitor Center

To zdjęcie zrobiliśmy na początku, ale tu dobrze widać Herman Sadle i szlak schodzący w dół do Bogley Lake
Mapka szlaku Chain Lakes
W drodze powrotnej oczywiście zatrzymaliśmy się jeszcze nad jeziorkiem Picture Lake, by zrobić zdjęcie z widokiem na Mount Shuksan