piątek, 14 października 2022

Sedona - Subway Cave

Jaskinia Subway w Sedonie stała się ostatnio jedną z najbardziej popularnych atrakcji, a to dzięki niesamowitym zdjęciom tej jaskini z czerwonej skałami w tle. Początkowo była to jedna z wielu tajemnych jaskiń w okolicy Sedony, ale w dobie mediów społecznościowych nie ma już  tego typu sekretów. Jaskinia Subway była główną przyczyną, dlaczego powróciliśmy do Sedony, a przy okazji zrobiliśmy też kilka innych wycieczek. Znalezienie jaskini Subway nie jest obecnie trudne, gdyż szlak jest dobrze opisany i ponadto pojawił się na internetowej mapie Maps.me.

Boynton Canyon - Subway Cave
Wycieczka do jaskini to ok. 8 km wędrówki tam i z powrotem. Aby się dostać do jaskini musimy najpierw wejść głęboko w kanion Boynton i tam w pewnym momencie odbić w prawo nieoznakowaną ścieżką do krawędzi kanionu i na samym końcu zaliczyć mała wspinaczkę. Na parkingu przy starcie szlaku do Boynton Canyon zjawiliśmy się grubo przed świtem i byliśmy trzecim autem. Od czasu ostatniej wizyty w tym miejscu ( więcej ) parking został nieco powiększony. W drodze powrotnej mijaliśmy już całe procesje turystów zmierzających do jaskini. Gdy wróciliśmy do samochodu, parking był już całkowicie zapełniony i co chwilę pojawiał się ktoś szukając wolnego miejsca .

Początek szlaku

Szlak na początku obchodzi dosyć spory Enchantment Resort
O wschodzie słońca startują balony nad Sedoną.