sobota, 1 października 2022

Eastern Sierra - Treasure Lakes

Tym razem góry Sierra Nevada w jesiennej odsłonie. W drodze na start szlaku z miejscowości Bishop wpadliśmy w las drzew aspen (osiki) pokryty już żółtymi liśćmi. Niesamowite widoki po obu stronach drogi zmuszały nas do ciągłych przystanków i robienia zdjęć. W planach tego dnia była wędrówka na przełęcz Bishop (16 km w obie strony), ale w końcu zrobiliśmy krótszy szlak do Treasure Lakes ( ok. 9 km w obie strony).

Główne jezioro należące do Treasure Lakes
Niestety mieliśmy duże opóźnienie z wyjściem na szlak, bo jak to kiedyś śpiewano - "Czasem w życiu zdarza się pechowy dzień". Najpierw odlot samolotu został przesunięty o 12 godzin, a potem nasz samochód po dwóch godzinach jazdy z Las Vegas odmówił posłuszeństwa. Coś strzeliło w silniku i wyświetliła się wiadomość "Engine Power is Reduced". Samochód nadal jechał, ale bardzo powoli. Na szczęście zdarzyło się to przy wjeździe do oazy na pustyni w miejscowości Beatty w Nevadzie, więc było gdzie kiblować. Po długich pertraktacjach z firmą Hertz przywieziono nam nowy samochód, ale było to już grubo po północy. Z Beatty do Bishop w Kalifornii jest jeszcze ok. 2 godziny jazdy, wąskimi górskimi drogami (3 przełęcze m. in. przez Białe Góry). Następnego dnia byliśmy więc lekko przymuleni, stąd więc zmiana planów. Ale jak to bywa w górach Sierra Nevada nawet i te boczne szlaki są piękne, a przy okazji mieliśmy okazję odwiedzić dolinę Treasure Lakes. Szlak do Treasure Lakes odchodzi ze szlaku na przełęcz Bishop po przejściu ok. kilometra.

W drodze na start szlaku z miejscowości Bishop
Drzewa osik pokryte żółtymi  liśćmi

Droga na start szlaku na przełęcz Bishop

Las drzew osiki z charakterystyczną białą korą
Początek szlaku znajduje się przy sztucznym zbiorniku wodnym South Lake
Zaczynamy podejście
Widok w kierunku doliny gdzie znajdują się Treasure Lakes
Wchodzimy w boczną dolinę na końcu której znajdują się Treasure Lakes

Zostawiamy  w dole South Lake

Treasure Lakes
Treasure Lakes z szerszej perspektywy

Kolejne jezioro należące do Treasure Lakes

Początek szlaku na przełęcz Bishop
Mapa szlaku do Treasure Lakes
Przez ponad 6 godzin czekaliśmy na nowy samochód w Beatty NV, na parkingu przed Death Valley Nut & Candy Co. Bardzo sympatyczne miejsce (całe szczęście!), gdzie zatrzymywaliśmy się podczas poprzednich wyjazdów.
Nasz GMC który padł w Beatty, Nevada
Z Las Vegas przybywa nam na odsiecz AAA. Przywieźli nam na lawecie nowy SUV i zabierają zepsuty GMC (na zdjęciu)