niedziela, 7 listopada 2021

Page - Lower Antelope Canyon

Kanion Antylopy to jedno z tych miejsc, które trzeba było kiedyś odwiedzić. Kanion dzieli się na dwie części górną – Upper oraz dolną – Lower. Upper to ten najpopularniejszy, jest głębszy i ma kształt litery A. Jest tu ciemniej, bo do środka wpada mniej światła. To tu w godzinach południowych można zobaczyć słynne smugi. Natomiast dolna część Lower ma kształt litery V, przez co oświetlony jest przez cały czas. Przed wyjazdem do Arizony zastanawialiśmy się, czy odwiedzić górny lub może dolny kanion, a w końcu odwiedziliśmy oba zaczynając od dolnego.

Lower Antelope Canyon - The Fish
Lower Antelope Canyon znajduje się praktycznie na poziomie gruntu, tak że zejście i wyjście jest dosyć strome i wymaga użycia wbudowanych w skałę metalowych schodków. Wewnątrz kanionu co prawda nie występują kolumny promieni światła słonecznego, ale za to kanion ma ładniejsze formacje skalne oraz mocniejsze kolory. W grupach wycieczkowych jest ciągle mniejsza ilość osób, a czas spędzony w kanionie jest dłuższy. Przewodnicy są też mniej zmanierowani i bardziej pomocni.  Dwa dni później mieliśmy okazję zobaczyć część górną kanionu Antylopy (więcej). Wizyta w górnej części kanionu, nie zrobiła już na nas takiego wrażenia po tym co widzieliśmy w dolnym kanionie.

Do Lower  Antelope Canyon zabrała na Kens Tours. Kanion znajduje się zaraz na tyłach biura.

Schodzimy do kanionu
Wejście do kanionu

Po takich metalowych schodach schodzi się do kanionu

Tak wygląda Lower Antelope Canyon widziany z góry
Kanion Antylopy leży na ziemiach Navajo i dlatego zwiedzanie kanionu na własną rękę nie jest możliwe. Konieczne jest wykupienie wycieczki z przewodnikiem i zwiedzanie w grupie. Atrakcja ta niestety nie należy do najtańszych. Do dolnego kanionu Antelope zabrał nas Ken's Tours. Za dwie osoby zapłaciliśmy  $129.32. Rezerwację zrobiliśmy na kilka dni przed wycieczką. Bilety można było jeszcze kupić na miejscu w dniu wycieczki, ale były one o $10 droższe.