niedziela, 25 kwietnia 2021

Sedona - Cathedral Rock

Cathedral Rock to formacja skalna, która niczym gigantyczna kamienna katedra góruje nad miastem Sedona. Skała jest doskonale widoczne niemal z każdego punktu w mieście. Początek szlaku do Cathedral Rock znajduje się przy lokalnej drodze Back O’Beyond. Tam też są dwa parkingi, które zapełniają się jednak bardzo szybko i to już bardzo wcześnie. Z tego względu wybraliśmy inną dłuższą wersję z parku Crescent Moon Ranch.

Cathedral Rock
Wersja wejścia na Cathedral Rock z Crescent Moon Ranch wymaga przejścia przez całkiem szeroką rzeczkę Oak Creek, aby się  dostać do biegnącego po drugiej stronie szlaku Red Rock Crossing. Tym szlakiem idziemy przez jaki czas wzdłuż Oak Creek i dochodzimy do krzyżówki ze szlakiem  Templenton. Szlak Templenton obchodzi Cathedral Rock i łączy się u jej podnóża z głównym szlakiem (Cathedral Rock Trail).  Tam czeka nas mała, ale intensywna wspinaczka po skałach. Szlak kończy się na skalnej półce pomiędzy pomiędzy pionowymi skałami wieńczącymi szczyt, skąd rozpościerają się wspaniałe widoki na miasto Sedona i okolicę. Przepiękna panorama wynagradza trudy wspinaczki. Wjazd do parku Crescent Moon Ranch jest płatny, ale nie mieliśmy żadnego problemu z zaparkowaniem. Park otwierany jest o godzinie 8 rano. Na wycieczkę zabraliśmy z sobą sandałki, więc nie mieliśmy problemów ze sforsowaniem Oak Creek

W Crescent Moon Ranch zjawiliśmy się tuż przed godziną 8 rano i przed nami były tylko dwa samochody.
Widok na Cathedral Rock z Crescent Moon Ranch
Jeden z lepszych punktów widokowych na Cathedral Rock ze skał obok Oak Creek
Na szlaku Templenton

Łapiemy główny szlak Cathedral Rock Trail
Widok na Sedonę z podejścia na Cathedral Rock
Zbliżenie na Sedonę. W lewej dolnej część zdjęcia można dojrzeć Kaplicę Świętego Krzyża.
Po drodze na mieliśmy małą wspinaczkę

Szlak się kończy tabliczką z napisem End of Trail

Widok w kierunku Sedony

Słynna półka skalna, gdzie wszyscy robią sobie zdjęcie
Wypłaszczenie gdzie kończy się szlak na Cathedral Rock

Panorama na drugą stronę

Odwrót
Jeszcze raz widok na Cathedral Rock

Oak Creek

Mapka głównego szlaku na Cathedral Rock (kolor czerwony), ale także pokazująca szlaki z Crescent Moon Ranch.