środa, 30 grudnia 2020

Canyonlands NP - Needles (1)

Nasza zimowa wyprawa do sekcji The Needles w Parku Narodowym Canyonlands. Park Canyonlands jest w sumie ogromny i składa się z czterech części o nazwach: Island in the Sky, The Needles, The Maze i Canyonlands Rivers. Każda sekcja jest nieco inna i dojazd do nich zabiera nawet kilka godzin jazdy. Tak też jest w przypadku Needles. Dojedziemy tam z Moab drogą 191 60 km na południe, następnie 56 km drogą 211. The Needles jak nazwa wskazuje słynie z formacji skalnych w kształcie igieł. Niektóre miejsca są wręcz odjazdowe.

W  Needles zjawiliśmy się dosyć wcześnie, ale niestety droga dojazdowa Elephant Hill była zamknięta (później w ciągu dnia została otwarta) i popsuło nam to trochę plany. Wędrówkę musieliśmy zacząć od strony Squaw Flat zaraz przy kempingu. Stąd szlakiem przez Big Spring Canyon doszliśmy do Elephant Canyon (2,3 mili) i dalej kontynuowaliśmy w kierunku Druid Arch (więcej w drugiej części). W sumie bardzo widokowy szlak, ale zajęło nam to dodatkowo sporo czasu by przebić się z tej strony do Needles.

Idziemy w kierunku Needles
Na parkingu przy Squaw Flat

Zaraz na początku szlaku wspinamy się ostro do góry
W oddali widać już The Needles, czyli skalne igły

W dole zostawiamy kemping

Big Spring Canyon

Daleko na horyzoncie widać góry La Sale

Dochodzimy do Elephant Canyon,

Po dojściu do Elephant Canyon, dalej kontynuowaliśmy wędrówkę tym kanionem w kierunku Druid Arch (więcej).