czwartek, 28 marca 2019

Ubud – artystyczna stolica Bali

Długo się zastanawialiśmy jak ugryźć Bali i w końcu podjęliśmy decyzję, aby zamieszkać w Ubud i stamtąd robić wycieczki po okolicznych świątyniach. Była to w sumie dobra decyzja. Ubud pełni obecnie rolę artystycznej stolicy Bali i przez to sam w sobie jest dużą atrakcją. Ubud  ma także dobrze rozwiniętą bazę noclegową. Na cztery noce zamieszkaliśmy w hotelu Sri Ratih Cottages.

Ubud swoją sławę zawdzięcza hollywoodzkiej produkcji Jedz, módl się, kochaj z Julią Roberts w roli głównej. Niewielka wieś prędko zamieniła się w turystyczne centrum wyspy. Obecnie trudno znaleźć tutaj znany z filmu spokój. Ubud odwiedzane jest przez tłumy turystów. Wieczorami trudno znaleźć miejsca w restauracjach, a najpopularniejsze atrakcje miasteczka: Małpi Las i Pałac są zadeptywane każdego dnia przez setki podróżników.

Ubad – od którego nazwę wzięło Ubud – to słowo oznaczające w starym balijskim języku medycynę. W tym królewskim mieście rozwijał się też teatr cieni, a miejscowe legendy o wiedźmie zsyłającej zarazę na miasto inspirowały tradycyjne tańce.

Hotel Sri Ratih Cottages był dla nas oazą w Ubud

Niezapomniane śniadania w Sri Ratih Cottages
Nasz pokój na piętrze z dużym balkonem
Z Ubud przez cztery dni robiliśmy wycieczki z kierowcą. Czwartego dnia pojechaliśmy do Kuty zaliczając jeszcze po drodze dwie świątynie. Byliśmy tak zajęci,  że nawet nie mieliśmy czasu powłóczyć się za bardzo po mieście.

Dzień 1:
Małpi Las
Goa Gajah
Pura Penataran Sasih
Dzień 2:

Sangeh Monkey Forest
Świątynia Ulun Danu Bratan jest najbardziej malownicza spośród balijskich miejsc kultu ( więcej).

Postój nad jeziorem Tamblingan
Pura Besakih to zespół 60 świątynnych kompleksów i 23 sanktuariów połączonych ze sobą położona na zboczach wulkanu Gunung Agung ( więcej )
Gunung Batur
Pola ryżowe Tegalalang
 Pura Tirta Empul

Dzień 4  (przejazd do Kuty):