czwartek, 24 grudnia 2009

Corcovado National Park

Park Narodowy Corcovado należy do najbardziej chronionych obszarów na Kostaryce. Znajduje się tutaj także jedyny ocalały las pierwotny na Pacyficznym wybrzeżu Ameryki Środkowej. National Geographic nazwał Corcovado "Najbardziej biologicznie zróżnicowanym miejscem na świecie". Można tutaj zobaczyć cudownie kolorowe papugi Ary (Scarlet Macaw), małpy z gatunków Sajmiri i Czepiaki, dzikie świnie Pekari, krokodyle, Tapiry oraz zwierzęta takie jak Puma czy Jaguar. Niesamowite miejsce gdzie zwierzęta niejednokrotnie znajdują się na "wyciągnięcie ręki".

Park Narodowy Corcovado leży nad Pacyfikiem
W parku Corcovado rozróżnia się 500 gatunków drzew i 5000 gatunków roślin naczyniowych. Obliczono, że na jednym akrze może występować nawet 100 różnych gatunków drzew, między innymi tak rzadkie jak heban, mahoń czy najwyższe drzewo w kraju puchowiec, czyli drzewo kapokowe, które osiągają ponad 70 metrów wysokości i przeszło 3 metry średnicy.

Scarlet Macaw ( papuga Ara )
Collared Anteater (Mrówkojad)

Ogromne drzewa w dżungli

W tej rzece pływał mały krokodyl

Park Corcovado położony jest na półwyspie Osa w południowo-zachodniej Kostaryce. Dojazd do Corcovado nie był prosty. Jechaliśmy drogą 245 do końca, objeżdżając przy okazji półwysep Osa. Na samym końcu musieliśmy przejechać wiele strumieni, które przecinały drogę.  W Corcovado zatrzymaliśmy się w La Leona Eco Lodge do którego po zaparkowaniu samochodu  musieliśmy  dojść na piechotę plażą ok 3 km.

Tą plażą szliśmy na piechotę do hotelu
Nocleg w Corcovado był to jeden z piękniejszych noclegów jakie można sobie wyobrazić. Spaliśmy w małym domku w dżungli tuż przy brzegu oceanu. Największym zaskoczeniem był prysznic pod gołym niebem.  Niestety nocleg nie należał do tanich, zwłaszcza że był to okres świąteczny. Lodż położony był tuż przy granicy z parkiem (La Leona ), więc dostęp do parku był już bardzo prosty.

Nocleg w La Leona Eco Lodge

Spaliśmy w domkach namiotowych i towarzyszył nam szum morza
Plaża w okolicy La Leona Eco Lodge
Kawka w Eco Lodge
śniadanko nad morzem
Tak wygląda transport do Eco Lodge
Mogliśmy też podziwiać zachody słońca