niedziela, 6 lutego 1994

Powerline Trail - Kauai

Na wyspie Kauai wpadliśmy na pomysł, żeby na start szlaku Napali Coast po prostu dojść pieszo wykorzystując szlak, który przecina tą wyspę przez sam środek. Ten 13-sto milowy szlak nosi nazwę  Powerline Trail, gdyż  biegnie wzdłuż linii wysokiego napięcia. Wędrówkę zaczęliśmy w Keahua Arboretum niedaleko miasteczka Wailua. Plan wydawał się być bardzo dobry, ale po drodze spotkała nas tam mała niespodzianka.

Widok ze szlaku Powerline na zejściu do Princeville
W samym środku wyspy Kauai znajduje się wygasły wulkan Waialeale (1569 m n.p.m), a szlak    Powerline Trail przecina jeden z jego bocznych grzbietów. W tej okolicy dopadł nas bardzo intensywny deszcz. Lało ponad 24 godziny, z małymi kilkuminutowymi przerwami. Lało to nawet zbyt mało powiedziane, było to coś w rodzaju oberwania chmury. Namiot rozbiliśmy na małym wypłaszczeniu na szlaku, który w tym miejscu biegł wąskim grzbietem. Pod nami było słychać szum tworzących się już strumieni.  W dole widzieliśmy ogromną brązową plamę wpływającą do Pacyfiku. Jedynie co dobre, to nie mieliśmy problemu ze znalezieniem wody pitnej. Wystarczyło wystawić  menażkę na zewnątrz namiotu,  a ta w ciągu kilku minut napełniała się szybko wodą.  Nasz nowy namiot Sierra Design przeszedł wtedy prawdziwy chrzest bojowy. W końcu przez przypadek siedząc godzinami  w namiocie i oglądając mapę odkryliśmy, że znajdujemy się tuż obok najbardziej mokrego miejsca na ziemi - wulkanu Waialeale. W ciągu roku może tam spaść nawet do 12 metrów deszczu!

Początek szlaku
Miejsce gdzie przeczekaliśmy ulewę
Wszystko płynie wkoło

Chwila przerwy zanim zacznie znowu lać
Widok na drugą stronę wyspy
Suszymy się

Na zejściu pogoda się poprawiła

Miejscowi nazywają Kauai "Wyspą Ogrodem”. Jest tu mnóstwo tu soczystej zieleni, kwiatów.