czwartek, 15 sierpnia 2024

Schwarzsee, czyli docieramy pod Matterhorn

W Szwajcarii chcieliśmy koniecznie zobaczyć Matterhorn, ale mieliśmy dylemat jak to zrobić. Zermatt - miasteczko u podnóża góry uległ ogromnej komercjalizacji i jest to obecnie miasto głównie hoteli. Zamiast Zermatt wybór padł na Schwarzsee położony nad miastem na wysokości 2582 metrów. Schwarzsee głównie jest  znane jako stacja przesiadkowa na trasie gondoli z Zermatt do Matterhorn Glacier Paradise, ale jest tam również restauracja z hotelem.

Poranny widok na Matterhorn po przejściu frontu. W nocy dwie osoby spadły w czasie wspinaczki i byliśmy nawet świadkami akcji poszukiwawczej z użyciem helikoptera.
Niektóre pokoje w hotelu Schwarzsee bardziej przypominają te schroniskowe ze wspólną łazienką, ale są też tam indywidualne pokoje i taki sobie zarezerwowaliśmy. W ten sposób na trzy noce zamieszkaliśmy w hotelu Schwarzsee z widokiem oczywiście na.Matterhorn Nie była to tania impreza, ale w cenę pobytu mieliśmy wliczone 2 posiłki (śniadanie i obiad). W czasie śniadania robiliśmy sobie po kanapce na lunch, więc można powiedzieć, że hotel Schwarzsee rozwiązał nasze potrzeby żywieniowe. W ciągu dnia przez restaurację w hotelu Schwarzsee przewija się sporo ludzi, ale z samego rana i wieczorem było tam całkiem kameralnie. Najważniejsze - przez te trzy dni pobytu w Schwarzsee towarzyszyły nam fenomenalne widoki na Matterhorn.

Pijemy wino podziwiając Matterhorn. Do Schwarzsee dotarliśmy z całkiem sporym zapasem win i serów francuskich.

Pierwszy wieczór w Schwarzsee
Poranek w Schwarzsee z widokiem na Matterhorn  Matterhorn (4478 m n.p.m.) jest jedną z najbardziej charakterystycznych gór w Europie.

Wyruszamy gondolą do Matterhorn Glacier Paradise
Wieczorny widok z Schwarzsee na Zermatt

Mistyczny  Matterhorn
Poranny widok na Zermatt

Menu obiadowe w Schwarzsee
Obiad w Schwarzsee, czyli Swiss meatloaf with fried egg, potato-carrot-mushroom triology

Hotel Schwarzsee odkryliśmy już wiele lat temu, mieliśmy nawet zrobioną rezerwację, ale w końcu pojechaliśmy wtedy w inny region Szwajcarii (Jungfraujoch - Top of Europe).Warto pamiętać, że bilet na gondolę z Zermatt do Matterhorn Glacier Paradise jest ważny 10 dni, czyli wjazd na górę i zjazd można przerwać i rozłożyć na wiele dni.