poniedziałek, 12 sierpnia 2024

Lac Blanc

Lac Blanc (Białe Jezioro) znajduje się na wysokości 2352 metrów n.p.m. w masywie Czerwonych Szczytów/Igieł (Aiguille-Rouges) we francuskich Alpach. Jezioro usytuowane jest na przeciwko masywu Mont Blanc i słusznie otrzymało status miejsca „must see”.

Na wycieczkę do Lac Blanc wystartowaliśmy z Les Praz (wioska przed Chamonix ). Stamtąd wyjechaliśmy gondolą do La Flégère na wysokość 1894 m i dalej wyciągiem krzesełkowym L’Index na wysokość 2396 m. Dojście do jeziora zabrało nam ponad godzinę. Z powrotem  zeszliśmy do Le Flégère, by wrócić gondolą do Les Praz.

Panorama jaka rozpościera się ze szlaku i samego jeziora zachwyca. Śnieżne bądź skaliste wierzchołki trzy lub czterotysięczników są dosłownie na wyciągnięcie ręki.

Dojeżdżamy pociągiem do Les Praz
Dolna stacja gondoli La Flégère w Les Praz
Jedziemy wyciągiem krzesełkowym L’Index
Początek szlaku do Białego jeziora w L’Index

Widok na Mont Blanc (4810)
Widok na dolinę lodowca Mer de Glace i górną stację gondoli La Flégère (tam będziemy wracać)

Dolina lodowca Mer de Glace
Dochodzimy do Lac Blanc
Lac Blanc
Widok na lodowiec Argentière.

Mapka wyciągów i szlaków. Szliśmy szlakiem numer 7 z górnej stacji wyciągu L’Index