piątek, 3 marca 2023

Superstition Mountains - Wave Cave

Nie ma to jak rozpocząć kolejny sezon wyjazdem w góry i to jeszcze w Arizonie. W piątek wylądowaliśmy w Phoenix Mesa i dwie godziny później byliśmy już na szlaku w górach Przesądu.

Wave Cave, czyli jaskinia z falą
Trzeba przyznać, że tak zielonej Arizony jeszcze nigdy nie widzieliśmy. W drodze na szlak do Wave Cave kilka razy przejeżdżaliśmy nawet przez spływającą z gór wodę. To było w sumie nasze trzecie podejście do Gór Przesądów. Tym razem dotarliśmy tu o właściwej porze.

Początek szlaku do Wave Cave

Widok z jaskini

Ostatnie spojrzenie w kierunku Wave Cave

Do jaskini prowadzi nieoficjalny szlak, na który dojedziemy drogą gruntową Peralta odchodzącą od Superstition Fwy (60). Dość spory parking znajduje się przy odejściu obecnie nieprzejezdnej drogi Cartney Spring. Długość szlaku to ok. 5 km tam i z powrotem z 250 m podejścia, zwłaszcza na samym końcu.

Przypisy:

20 Superstition Mountains Hiking Trails You Can’t Miss

Góry przesądów w USA: fotografia, opis, historia, mity