niedziela, 26 czerwca 2022

Chippewa Flowage - Wisconsin

Szukaliśmy ciekawych terenów do kajakowania z możliwością kempingowania w Wisconsin i w końcu znaleźliśmy Chippewa Flowage. Północna część stanu Wisconsin jest bardzo turystyczna i przypomina  bardzo polskie Mazury. Setki jezior, sosnowe lasy, piaszczyste plaże i długie dni jak w Polsce. Chippewa Flowage to sztuczne jezioro z wieloma wysepkami, gdzie znajdują się bezpłatne miejsca do kempingowania.

Kajaki w Chippewa Flowage
Jezioro Chippewa po raz pierwszy wypełniono w 1924 roku. Jezioro Chippewa jest trzecim co do wielkości jeziorem w stanie Wisconsin i ma powierzchnię 6191 hektarów. Jego linia brzegowa jest usiana niezabudowanymi wyspami, które pomagają stworzyć wspaniałą scenerię, z której słynie.

Rok temu dokupiliśmy drugi kajak typu sit on top z możliwością zabrania także sporego bagażu. Taka kombinacja umożliwia szybkie przemieszanie się po ogromnych akwenach wodnych z możliwością skorzystania z odległych miejsc kempingowych. Eksperyment się udał. W  drodze powrotnej musieliśmy walczyć z silnym wiatrem i dużymi falami, które się wręcz przelewały się przez nasze kajaki, ale nasze kajaki dały radę. Wracamy więc po latach do Wisconsin i zamierzamy się tam jeszcze  pojawić nie raz.

Tego jeszcze nie było - ładujemy sprzęt biwakowy na kajaki w N CC Boat Launch.
Lądujemy na malutkiej wysepce Pine
Pine Island North Campsite. wieczorem nawet udało się rozpalić ognisko. Na wyspie byliśmy sami. Drugi kemping na wyspie był pusty, ale ktoś zostawił tam całkiem sporo drewna.

Jest i miejsce na namiot

Widok z wody na nasz kemping na wyspie Pine