piątek, 29 kwietnia 2022

Grand Staircase-Escalante - Yellow Rock

Yellow Rock to olbrzymi żółty skalny monolit w Grand Staircase Escalante NM. Skała jest jednak dobrze ukryta na potężnym wzniesieniu. Przejeżdżając drogą Cottonwood Canyon nie mamy pojęcia o jej istnieniu, gdyż skały nie widać z drogi.

Yellow Rock
Szlak do Yellow Rock jest bardzo krótki, to tylko 3,5 km w obie strony, ale mamy tu do pokonania w sumie 200 metrów różnicy wzniesień. Szczególnie stromo będzie podczas wspinaczki na płaskowyż, na którym ukrywa się Yellow Rock. Gdy już wejdziemy na Yellow Rock pierwsze co rzuci nam się w oczy to niesamowity rysunek skał. Yellow Rock wygląda jakby ktoś pomalował go kolorowymi kredkami w gustowne esy floresy. Kolory, które tu znajdziemy to burgund, czerwień, pomarańcz, cynober, krem, biel... Struktura skały przypomina rzeźbienie słynnej The Wave. Z samego roztacza się niesamowita  (360 stopni) panorama  na Brigham Plains, Cockscomb Ridge, The Castle i inne formacje geologiczne.

W dole widok na drogę Cottonwood Canyon i nad nią Cockscomb Ridge
Widok na kanion, którym podchodziliśmy i drogę Cottonwood Canyon
Szlak wspina się ostro pod górę
Podejście na płaskowyż
Yellow  Rock
Yellow Rock

Mapka szlaku. Parkuje się przy początku szlaku do kanionu Hackberry i idzie się wzdłuż potoku Cottonwood. Po dojściu do pierwszej doliny skręcamy w prawo i ostro do góry wchodzimy na płaskowyż, gdzie znajduje się Yellow Rock.

Wycieczkę do Yellow Rock można połączyć ze znajdującą się w pobliżu Red Rock. Niestety podobnie jak w przypadku Red Rock,  wycieczkę do Yellow Rock zaczęliśmy trochę za późno i gdy dotarliśmy na płaskowyż, Yellow Rock była już w cieniu. Zrezygnowaliśmy więc z wędrówki po samej skale. Następnego dnia w Visitor Center w Escalante kupiliśmy nowy przewodnik po Utah, gdzie na okładce pojawia się Yellow Rock (oczywiście w słońcu).