sobota, 30 kwietnia 2022

Grand Staircase-Escalante - Coyote Gulch

Coyote Gulch to jeden z piękniejszych kanionów na terenie Grand Staircase Escalante NM.
To właśnie tam znajduje się Jacob Hamblin Arch - łuk skalny, który często pojawia się na zdjęciach jako wizytówka tego parku.

Jacob Hamblin Arch - główna atrakcja Coyote Gulch
Kilka razy przymierzaliśmy się do Coyote Gulch. Ponad rok temu zrobiliśmy krótką wycieczkę szlakiem o nazwie Crack in the Wall  do miejsca, gdzie Coyote Gulch łączy się z kanionem rzeki Escalante. Szlak został nazwany w ten sposób, gdyż zejście do kanionu polega na przeciskaniu się przez wąską przez szczelinę na krawędzi kanionu z dużym uskokiem Z braku czasu zeszliśmy na dno kanionu i wróciliśmy tą samą drogą (więcej).

Pozostał nam jednak sam canyon Coyote Gulch i Jacob Hamblin Arch. Najszybszą metodą na dostanie się do łuku jest zejście po bardzo stromej skale szlakiem o nazwie Sneaker Rout, ale wymaga to użycia liny do asekuracji. Konie końcem wybraliśmy bardziej klasyczną trasę szlakiem wzdłuż  Hurricane Wash.  Wyprawa zabrała nam 3 dni i na 2 noce rozbiliśmy się w miejscu, gdzie Hurricane Wash łączy się z Coyote Gulch. Stamtąd już na lekko w sandałach poszliśmy w głąb Coyote Gulch do Jacob Hamblin Arch i Coyote Bridge. Szliśmy często w wodzie, piaszczystym dnem kanionu. O tej porze roku woda w kanionie była ciepła więc przekraczanie rzeki nie sprawiało problemów.

Hurricane Wash

Coyote Gulch w okolicy Jacob Hamblin Arch
Najciekawszy fragmen Coyote Gulch znajduje się w okolicy Jacob Hamblin Arch

Wracamy do Jacob Hamblin Arch

Z plecakami i namiotem dawno już tak nie chodziliśmy.

Powrót
Było wiosennie
Droga Hole-in-the-rock w okolicy Hurricane Wash. W dole widać zaparkowane szmochody przy starcie szlaku.

Początek szlaku do Coyote Gulch wzdłuż Hurricane Wash znajduje się przy drodze Hole-in-the-rock , która 5 mil na wschód od Escalante odchodzi od scenicznej szosy Utah SR 12. Droga Hole-in-the-rock nie jest utwardzana, ale w miarę dobrym stanie. Przejazd nią zabrał nam ok. 2 godzin. Przed wyruszeniem na szlak zaopatrzyliśmy się w pozwolenie na biwakowanie w Parku GSENM, ale te wydawane jest od ręki w Visitor Center w miejscowości Escalante.