piątek, 21 lipca 2017

Park Narodowy Gór Skalistych

W piątek rano zjawiliśmy się w Parku Narodowym Gór Skalistych na kempingu Longs Peak. Położony na wysokości nieomal 2900 metrów kemping jest idealnym punktem wypadowym na najwyższy szczyt w Parku Longs Peak (4346 m ) i do jeziora Chasm. Kemping jest stosunkowo mały i posiada tylko 26 miejsc, ale nie jest objęty rezerwacją. Mimo tego że był to piątek, to na szczęście były wolne miejsca. W zasadzie każdego dnia rano zwalniały się jakieś miejsca. Zatrzymaliśmy się tam na trzy noce. Znajdujący się obok kempingu parking, z którego startuje szlak na szczyt Longs Peak i do jeziora Chasm przeżywał codziennie oblężenie turystów. Zaparkowane samochody stały nawet na setki metrów wzdłuż drogi dojazdowej.

Panorama głównego grzbietu Gór Skalistych z widokiem na Longs Peak ( ten ostatni z lewej )
Wjazd do parku
Nasza miejscówka #14 na kempingu Longs Peak
Z kempingu mogliśmy wyruszyć bezpośrednio na szlak do jeziora Chasm. Jest to jeden z ładniejszych szlaków jednodniowych w parku, a to głównie dzięki dramatycznej końcówce.

Chasm Lake u podnóża Longs Peak ( więcej o tej wycieczce )
Drugą jednodniową wycieczkę zrobiliśmy do jeziora Ypsilon. Ten szlak był już dużo mniej widokowy. Szlak biegnie zalesionymi terenami i tylko czasami pojawią się ładne panoramki.

Ypsilon Lake ( więcej o tej wycieczce )
Zrobiliśmy też wycieczkę samochodową po parku. Szutrową drogą Old Fall River wjechaliśmy do Alpine Center położonego na wysokości 3595 metrów i zjechaliśmy z powrotem do Estes Park główną drogą w parkową o nazwie Trail Ridge Road. To trzecia najwyżej położona droga utwardzona w kontynentalnych Stanach.

Widoki z drogi Old Fall River
Końcówka drogi Old Fall River z widokiem na Alpine Center na górze
Continental Divide  (Mount Julian i Mount Ida) widziany z głównej drogi (Trail Ridge Road) przecinającej park
Pasmo Mummy Range
Panorama Gór Skalistych z miejscowości Estes Park
Punk widokowy na Longs Peak (4346 m ) - najwyższy szczyt w  Parku Narodowym Gór Skalistych