sobota, 28 marca 2015

Góry Przesądu, czyli odwiedzamy Park Stanowy Zagubiony Holender

Nasz pierwszy tegoroczny wyjazd i pierwsza noc spędzona na kempingu w Parku Stanowym Zagubiony Holender (Lost Dutchman State Park) u podnóża Gór Przesądu (Superstition Mountains). Park Stanowy Zagubiony Holender jest częścią pustyni Sonora. Nazwa parku pochodzi od legendarnej postaci Jakoba Waltza (pseudonim "Holender"), który podobno odkrył i wydobywał złoto w okolicy, ale lokalizację kopalni zachował w tajemnicy aż do śmierci. Góry Przesądu zajmują ok. 65 tys. hektarów pustyni w Arizonie, pozbawionej jakichkolwiek stałych osiedli ludzkich.

W drodze do kanionu
Z kempingu wybraliśmy się na wycieczkę do pobliskiego kanionu. Daleko jednak nie zaszliśmy. Było nadspodziewanie gorąco (ok 30C) i szybko odwodniliśmy się. Wieczorem poszedł cały zapas piwa!

Na szlaku
Na samym końcu doliny widać już słynną formację Flatiron
Widok w kierunku skąd przyszliśmy

Zachód słońca na pustyni Sonora
Góry Przesądu o zachodzie słońca
 Widok na Góry Przesądu z miejsca, gdzie stał nasz namiot
Nasz namiot był rozbity na samym końcu kempingu u podnóża Superstition Mountains
Poranek na kempingu
Zanim opuściliśmy Zagubiony Holender, obfotografowaliśmy miejscową kolekcję kaktusów. Wiele z nich akurat kwitło.

Wiosna to czas kiedy kwitną kaktusy na pustyniach

Do gór Przesądu wróciliśmy po ośmiu latach by przejść w całości szlak do Flatiron przez Siphon Draw (więcej).