sobota, 7 października 1995

San Gorgonio Mountain - California

To była niezła 20 milowa wyprawa szlakiem South Fork Trail przez Mine Shaft Saddle na szczyt San Gorgonio (3,506 m). Zajęło to cały dzień. Na szczęście końcówka na zejściu była bardzo szybka.

San Gorgonio Mountain

piątek, 4 sierpnia 1995

Independence Mine State Historical Park - Talkeetna Mountains Alaska

Independence Mine State Historical Park to potężna opuszczona kopalnia złota położona w ciekawej scenerii gór Talkeetna w okolicy przełęczy Hatcher na Alasce.

Independence Mine State Historical Park

czwartek, 3 sierpnia 1995

Denali National Park - Alaska

Na Alasce pogoda nas nie rozpieszczała. Podczas wędrówki na półwyspie Kenai byliśmy lekko przemoknięci prawie każdego dnia. Wieczorami dosuszaliśmy się przy ogniskach, które też było ciężko rozpalić. Lekko zmodyfikowaliśmy wtedy nasze plany i po powrocie do Anchorage wypożyczyliśmy samochód i pojechaliśmy dalej do Parku Narodowego Denali.

Denali Visitor Center znajduje się nieopodal drogi numer 4 prowadzącej z Anchorage do Fairbanks. Stąd w głąb parku regularnie kursują małe autobusy i tylko one mogą wjeżdżać na teren chroniony. Kursują co kilka minut. Autobusy parkowe mają liczne przystanki. Można wtedy wysiąść, udać się na przechadzkę i złapać następny.

Renifer o zachodzie słońca

wtorek, 1 sierpnia 1995

Kenai Fjords NP - Exit Glacier

Po wielodniowej wędrówce szlakami na półwyspie Kenai dotarliśmy do miejsca zwanego Exit Glacier na terenie Parku Narodowego Kenai Fjords, gdzie masy lodowca Harding Icefield wylewają się w dół doliną tworząc tzw. jęzor lodowcowy. Na miejscowym kempingu udało nam się znaleźć miejscówkę na dwie noce i następnego poszliśmy na małą wycieczkę do czoła lodowca i dalej w górę szlakiem Harding Icefield.  Harding Icefield to właściwie jedyny prawdziwy szlak w Parku Narodowym. Biegnie on wzdłuż jęzora lodowca 13 km tam i z powrotem plus 900 m podejścia. Nie przeszliśmy jednak całego szlaku, gdyż górna część  była wtedy jeszcze w trakcie budowy.

Jęzor lodowcowy Harding Icefield

czwartek, 27 lipca 1995

Skok w bok - Kenai Peninsula Alaska

To był nasz skok w bok na Alasce. Przez kilka dni wędrowaliśmy na dziko w okolicach Lower Russian Lake.

Skok w bok - w dole zostało jezioro Lower Russian

Russian Lakes & Resurrection River Trail - Kenai Peninsula Alaska

Po przejściu szlaku Resurrection Pass Trail dotarliśmy do Cooper Landing skąd dalej kontynuowaliśmy wędrówkę szlakiem Russian Lakes & Resurrection River. Do pokonania mieliśmy dystans 45  kilometrów. Po drodze był jeszcze skok w bok. W okolicy Lower Russian Lake odbiliśmy bez szlaku w dzicz Alaski, by po dwóch dniach ponownie wrócić na Russian Lakes Trail. dalej mieliśmy cudowny nocleg nad Upper Russian Lake, skąd kontynuowaliśmy dalej wędrówkę wzdłuż rzeki Resurrection.

Ten poranek nad nad górnym jeziorem  Russian utkwił nam na długo w pamięci

środa, 26 lipca 1995

Resurrection Pass Trail - Kenai Peninsula Alaska

Szlak przez przełęcz Resurrection na półwyspie Kenai to 72 km wędrówki, co zabrało nam 4 dni. Wędrówkę zaczęliśmy niedaleko Hope, a skończyliśmy w okolicy Cooper Landing. Na początku mieliśmy ładną pogodę, niestety później przyszły niekończące się opady deszczu. Jak to bywa na Alasce o tej porze roku dni były bardzo długie, więc chodzić można było do oporu.

Okolice Resurrection Pass

niedziela, 26 marca 1995

Joshua Tree National Monument - California

Pierwsza wizyta do Joshua Tree National Monument (obecnie to już Park Narodowy). Położony na południe od Los Angeles, park obejmuje częściowo pustynię Mojave i jest świetnym miejscem dla osób, które szukają kontaktu z naturą. Drzewa Jozuego nie są jedyną atrakcją parku. Inne ciekawe miejsca, które warto odwiedzić to Keys View z punktem widokowym na okoliczne skały, pustynię i fragment uskoku San Andreas lub Skull Rock, skałę istotnie przypominającą kształtem ludzką czaszkę. Przy Wall Street Mill można zobaczyć pozostałości po poszukiwaczach złota, przy Arch Rock szereg skał w kształcie łuków, a w Cottonwood Spring jedną z pięciu oaz, przy której niegdyś zatrzymywali się poszukiwacze złota, zaopatrując się w wodę przed dalszą podróżą. Dodatkową atrakcją jest położone nieopodal miasteczko Pioneertown, będące imitacją osady z czasów Dzikiego Zachodu.

Las drzew Jozuego w Joshua Tree National Monument

sobota, 25 marca 1995

San Gorgonio Wilderness - Forest Falls

Krótka wiosenna wycieczka do Forest Falls skąd startuje najkrótszy szlak na szczyt San Gorgonio (3,506 m).  Wycieczka skończyła się nieoczekiwanym spotkaniem z czarnym niedźwiedziem. Daleko i tak nie udało się zajść z powodu zalegającego jeszcze śniegu.

San Gorgonio Wilderness z widokiem na najwyższy szczyt San Gorgonio (3,506 m)