czwartek, 29 maja 2003

Grand Canyon - North Rim

Odwiedzamy North Rim w Grand Canyon. Północna cześć Wielkiego Kanionu Kolorado ma mniej gości niż południowa część ( South Rim ) i jest zazwyczaj znacznie chłodniejsza. Jednak północna krawędź jest zamknięta od listopada do kwietnia.
Grand Canyon North Rim

Zion NP - Narrows

The Narrows to jeden z najciekawszych szlaków w amerykańskich parkach narodowych. Szlak prowadzi dnem szczelinowego kanionu, przez który płynie rzeka Virgin w Parku Narodowym Zion.  Wędruje się tu w lodowatej wodzie, w wąskim i głębokim do 300 metrów kanionie .

Na szlaku w Narrows. Jego ogrom, koloryt oraz natura sprawiły, że jest często wyróżniany i nazywany najpiękniejszym szlakiem w USA.

środa, 28 maja 2003

Glen Canyon NRA - Lees Ferry

Ponowna wizyta w Lee's Ferry. Dotarliśmy tam późnym wieczorem i tym razem zostaliśmy na noc na kempingu. Była to bardzo upalna noc. Rano obudziliśmy się na dnie kanionu Colorado. Cudowny poranek i przepiękna okolica Lee's Ferry.

Na drodze do Lee's Ferry

wtorek, 27 maja 2003

Taos Ski Valley - New Mexico

Idziemy na małą wiosenna  wycieczkę w Taos Ski Valley szlakiem o nazwie Williams Lake. Daleko jednak nie zaszliśmy, gdyż górna część szlaku przykryta była jeszcze śniegiem.

Taos Ski Valley z widocznymi stokami narciarskimi po drugiej stronie doliny

niedziela, 25 maja 2003

Pecos Wilderness - New Mexico

Była to w sumie nieudana próba przejścia Górami Skalistymi w Pecos Wilderness. Wędrówkę zaczęliśmy w okolicy Cowles Campground. Dociera się tam z Pecos jadąc prawie do końca drogą 63. Mieliśmy także rozstawiony samochód po drugiej stronie grani w okolicy Ski Santa Fe. Po drodze ugrzęźliśmy jednak w głębokim śniegu w okolicy Santa Fe Baldy, który zalegał jeszcze na wyższych wysokościach i niestety musieliśmy się wycofać.