czwartek, 31 grudnia 1998

New Orleans

Nowy Orlean to największe miasto Luizjany. Położony jest w delcie Mississippi. Miasto założyli osadnicy francuscy. Największą atrakcją Nowego Orleanu jest dzielnica zwana French Quarter. Kolorowe kamienice wykończone są koronkowymi balkonami na których jest mnóstwo kwiatów. Główną ulicą, sercem French Quarter jest słynna Bourbon Street na której witaliśmy Nowy Rok. Tak jak w czasie karnawału Mardi Gras na ulicach panowało szaleństwo. Na wszystkich balkonach stali ludzie, a na ulicy był tłum ludzi. Z balkonów zrzucane były kolorowe koraliki głównie kobietom, które pokazały nagi biust.

New Orleans, na placu przed katedrą Saint Louis

środa, 30 grudnia 1998

Gorące źródła Arkansas

Po drodze do Nowego Orleanu zatrzymaliśmy się na chwilę w Parku Narodowym Hot Springs. Park znajduje się w całości w administracyjnych granicach miasta Hot Springs w środkowej części Arkansas, 100 km (63 mile) od stolicy stanu Little Rock i obejmuje obszar 22.5 km kwadratowych (5,543 akrów) na wzgórzach Zig Zag Mountains, we wschodniej krawędzi pasma Ouachita. Hot Springs to jedyny w USA park narodowy mieszczący się w całości na terenie miasta! Jest to też najmniejszy z parków narodowych.

Maurice Bathhouse - jedna z ośmiu zabytkowych łaźni wchodzących w skład tzw. Hot Springs Bathhouse Row

środa, 18 listopada 1998

Maui Hawaii

Na Maui wróciliśmy po czterech latach, ale potraktowaliśmy ten wyjazd już bardziej ulgowo. Tym razem mieszkaliśmy w apartamencie z kuchnią. Byliśmy nawet raz na plaży!  Na cały dzień popłynęliśmy na snorkeling. Pływaliśmy razem z ogromnymi żółwiami (takie rzeczy się długo pamięta).  Wieczorami testowaliśmy miejscowe jedzenie. Zaliczyliśmy nawet miejscową imprezę o nazwie Luau. Wjechaliśmy ponownie na wulkan Haleakalā, ale niestety szczyt był w chmurach. Oczywiście ponownie pojechaliśmy słynna drogą do Hany.

Zachód słońca na wyspie Maui

czwartek, 12 listopada 1998

Haleakala National Park - Waimoku

Szlak Pipiwani prowadzi do wysokiego na ponad 120 metry wodospadu Waimoku. Po drodze przechodzi się przez bambusowych lasów ( jeden z najskładniejszych jaki widzieliśmy). Dojazd na początek szlaku tzw. drogą do Hany jest jedną z większych atrakcji na Maui.

Na szlaku do wodospadu Waimoku

środa, 11 listopada 1998

Waianapanapa State Park - Maui Hawaii

Park Stanowy Waianapanapa jest jak najbardziej godny swej hawajskiej nazwy - połyskująca lub błyszcząca woda. Czarne, strome klify, wyrastające z morza skały, magmowe jaskinie i łuki, lawowe tunele, lśniący czarny piasek plaż i tropikalna roślinność tworzą tu niesamowicie kontrastujący krajobraz.

Waianapanapa State Park

piątek, 15 maja 1998

Bryce Canyon NP

Bryce Canyon to istny labirynt uformowanych przez naturę figur przypominających tłum stojących ludzi. Skały mają kolor krwistoczerwony. Wbrew swojej nazwie, Bryce Canyon nie jest prawdziwym kanionem, bo nie płynie przez niego rzeka. Niecka powstała na skutek erozji termicznej i chemicznej.

Ten pierwszy raz, gdy zobaczyliśmy Bryce Canyon. Miejsce to zrobiło na nas wielkie wrażenie i w późniejszych latach wielokrotnie tu jeszcze wróciliśmy (Bryce Canyon).

Bryce Canyon

Lake Powell - Hite Overlook

Jezioro Lake Powell to jedna z największych atrakcji turystycznych leżących na granicy dwóch stanów Utah i Arizony. Jest to jeden z najpopularniejszy terenów rekreacyjnych w całych Stanach Zjednoczonych. Jezioro Powell jest częścią gigantycznego obszaru zwanego Glen Canyon Recreation Area. Zajmuje on ponad 5070 km2 i rozciąga się od północnych granic Canyonland National Park (w stanie Utah) aż do miejscowości Page (w stanie Arizona).

Nad jeziorem Powell (Hite Overlook)

środa, 13 maja 1998

Henry Mountains - Utah

Góry Henry, położone w południowo-wschodniej części stanu Utah, były jednym z ostatnich badanych i nazwanych pasm górskich w dolnych czterdziestu ośmiu Stanach Zjednoczonych..

Wycieczka w góry Henry - stoki Mt Hiller

wtorek, 12 maja 1998

Canyonlands NP - pierwsze podejście

W Parku Narodowym Canyonlands po raz pierwszy zawitaliśmy po koniec maja. Było jednak za gorąco na zrobienie jakiejkolwiek wycieczki. Rozbiliśmy się na kempingu w The Needles District i czekaliśmy do wieczora by móc pójść na mały spacer. Rok później wróciliśmy tam w kwietniu i wtedy udało się zrobić dłuższą wycieczkę (więcej).

Widok na formacje The Needles

poniedziałek, 11 maja 1998

Capitol Reef NP - Lower Muley Twist Canyon

Nasze pierwsze spotkanie ze stanem Utah miało miejsce w Parku Narodowym Capitol Reef.
W ramach tej wyprawy wyruszyliśmy na dwudniową wycieczkę do kanionu Lower Muley Twist. Niestety nieco pugubiliśmy się po drodze i wylądowaliśmy na pustyni.

Z czasem Utah stało się najczęściej przez nas odwiedzanym stanem w USA, a i do parku Narodowego Capitol Reef wróciliśmy jeszcze nie raz. Jak to mówią początki czasami bywają trudne.