Kanał Hennepin nigdy nie miał być miejscem do uprawiania turystyki pieszej lub rowerowej. Pierwotnie miał on służyć jako skrót żeglugowy między rzekami Illinois i Mississippi.
|
Kanał Hennepin |
Idea budowy kanału zrodziła się w latach 30. XIX wieku. Wysiłki mające na celu pozyskanie funduszy federalnych rozpoczęły się w 1845 r., ale zakończyły się niepowodzeniem, dopóki Kongres nie uchwalił w 1890 r. ustawy River and Harbor Act, która zezwoliła na budowę za pół miliona dolarów. Ostateczne koszty budowy wyniosły 7,4 mln dolarów. Przy budowie kanały po raz pierwszy w USA wykorzystano cement portlandzki, który później użyto do budowy Kanału Panamskiego. Wcześniej kanały były wykonane z okładzin kamiennych.
W listopadzie 1907 roku, statek parowy Marion odbył oficjalnie pierwszą podróż kanałem. Niestety konkurencja kolei i anachroniczne śluzy spowodowały, że nowy kanał był już w tym momencie przestarzały. U.S. Corp of Engineers zamknął kanał dla statków w 1951 r. Zaniedbały kanał zakupił stan Illinois i dokonał napraw. W 1970 r. kanał stał się parkiem stanowym Hennepin Canal Parkway.
Hennepin Canal Parkway rozciąga się na prawie 100 mil i jest jednym z dłuższych parków w USA. Kanał posiada 32 z oryginalnych 33 śluz oraz przecina strumienie i rzeki dziewięcioma akweduktami, z których sześć wciąż istnieje. W niektórych przypadkach woda w kanale jest poprowadzona rurociągiem poniżej drogi wodnej zamiast korzystania z akweduktu.
|
Most na rzeką Green wybudowany specjalnie dla trasy rowerowej |
|
Trasa rowerowa wzdłuż kanału Hennepin |
|
Jedna ze śluz na kanale |
|
Miejsce gdzie kanał przecina akweduktem płynący w dole strumień |
|
Jedna ze śluz na kanale |
|
Kanał w wielu miejscach przecinają obecnie drogi. |
Przypisy:
Have some history with your hike at Hennepin Canal State Park
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz