Kanał Hennepin nigdy nie miał być miejscem do uprawiania turystyki pieszej lub rowerowej. Pierwotnie miał on służyć jako skrót żeglugowy między rzekami Illinois i Mississippi.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjXj-9LlcLxMb0X81frryV50DPDToS0ZP7ZhYboX8FCQCEtoEwZwUdcrB8-6zcK3Sm8eYidp87HqtmXDFRhJXnl7IqDLJ6v-5r8qyqRUD2zMSV-FzgWfBr8Wd2-lXVsti8l7HVh_RxE6dU/s640/20190914_100319.jpg) |
Kanał Hennepin |
Idea budowy kanału zrodziła się w latach 30. XIX wieku. Wysiłki mające na celu pozyskanie funduszy federalnych rozpoczęły się w 1845 r., ale zakończyły się niepowodzeniem, dopóki Kongres nie uchwalił w 1890 r. ustawy River and Harbor Act, która zezwoliła na budowę za pół miliona dolarów. Ostateczne koszty budowy wyniosły 7,4 mln dolarów. Przy budowie kanały po raz pierwszy w USA wykorzystano cement portlandzki, który później użyto do budowy Kanału Panamskiego. Wcześniej kanały były wykonane z okładzin kamiennych.
W listopadzie 1907 roku, statek parowy Marion odbył oficjalnie pierwszą podróż kanałem. Niestety konkurencja kolei i anachroniczne śluzy spowodowały, że nowy kanał był już w tym momencie przestarzały. U.S. Corp of Engineers zamknął kanał dla statków w 1951 r. Zaniedbały kanał zakupił stan Illinois i dokonał napraw. W 1970 r. kanał stał się parkiem stanowym Hennepin Canal Parkway.
Hennepin Canal Parkway rozciąga się na prawie 100 mil i jest jednym z dłuższych parków w USA. Kanał posiada 32 z oryginalnych 33 śluz oraz przecina strumienie i rzeki dziewięcioma akweduktami, z których sześć wciąż istnieje. W niektórych przypadkach woda w kanale jest poprowadzona rurociągiem poniżej drogi wodnej zamiast korzystania z akweduktu.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjnqbdyCvhZBXaD5KckcQoWnzk4zzdm6d_t3DjaCUjd51gfnI68AhSMRtOjQDlzXuew9qA8W3D-Xscrp6kQJHLX4FouWgbleqW0OHl9Kv7JadP-lha_cqoOhWtGb5Ix9zXcksLxmxT2jOQ/s640/20190914_094810.jpg) |
Most na rzeką Green wybudowany specjalnie dla trasy rowerowej |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjdudC4m6kqgyzCF1pym5gfOKKX4wKzlNkm57HklfBZEGp38y9WepXPHQxgiAD9vd4Z5dpPjkmmiCsAzkyIe3-GFAEMo902wz1JYIcnmAlWnGN4UMjU0hqir6y4sNZkJGEO7n18eQEYqGw/s640/20190914_095246.jpg) |
Trasa rowerowa wzdłuż kanału Hennepin |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjrh5anXTl1dH-EUjB845a6mtEGUx6pxAgvuzDCb_Rmsavkf-MJpV3NadQEBdXg85oreyVMrxw7uAV6y0mRMDjoQZ97mylB5lwvo6eWUiRNEx3ij_TO0jHZBoMXFIFZDgufXYIIi8PRrcM/s640/20190914_101123.jpg) |
Jedna ze śluz na kanale |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBrfbPKYea4NOgZTK7jVJKIwyf6x-CooEoZmgklrR987Cieit_jrXBY8GX6t3HkhkjsMQ7BrRoFPwbcg-j0o8_nK1tuV39QjL_ghD_HS2PViN0qgzaehueqtTMbRStSt4UZ-nNvkLc9SQ/s640/20190914_110110.jpg) |
Miejsce gdzie kanał przecina akweduktem płynący w dole strumień |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgsaiPwx8RTYz4pkwWLZG-TmNWKQUWc4jGhm6aQWBZotBLfUZiq4Cq9rkOSL_96m9mxlLxBUpCjcMloeLJcjyTaCopOsSYfk8Et3OZGd6_k_aRSX9rSzP7ljFfdUjOs1mzZAa4KkUjqQGg/s640/20190914_112714.jpg) |
Jedna ze śluz na kanale |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh_98EF6hquae9ln43LgFcEisgtSwv9yvBws7ET3IHkphVyQcBIMdeUqP6ZGcn8noJTqLaCkOuRJojlCn_xHCMhVTunzKG1YD4bIIyR2DEw-mH58C6nRlXVe6I4p4XhYfLgBZvpoLKDrc0/s640/20190914_112719.jpg) |
Kanał w wielu miejscach przecinają obecnie drogi. |
Przypisy:
Have some history with your hike at Hennepin Canal State Park
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz